PORTFOLIO > mbo Rijnland

MBO RIJNLAND

Onderwijs


/// PROJECT & BRIEFING

Hoewel de meesten van ons sport als 'sport' beschouwen, toont wetenschappelijk onderzoek aan dat alledaagse activiteiten zoals lopen en traplopen het meest geassocieerd worden met een betere gezondheid. In opdracht van DsignMarking moesten we een campagne opzetten waarbij studenten van mbo Rijnland ervoor kiezen om de trap te nemen in plaats van de lift.

/// IDEE

De succesvolle campagne is gebaseerd op drie concepten. Ten eerste worden mensen door het toevoegen van looplijnen op de grond onbewust naar de trap geleid in plaats van naar de lift. Ten tweede: 'Gamification'. Aantrekkelijke en dynamisch ontworpen panelen die informatie op een infographic-achtige manier overbrengen – met behulp van pictogrammen en met een typografische nadruk op cijfers en trefwoorden – blijken effectiever te communiceren. Ten slotte is er meer acceptatie en betrokkenheid door de student rechtstreeks aan te spreken met een call-to-action in de communicatie.

GERELATEERDE PROJECTEN

Home
Share by: